سیاسی

قدردانی رئیس جمهور از نیروهای تامین‌کننده امنیت

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، از تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که خالصانه، مجدانه و ناشناس شبانه روز برای تامین و حفظ امنیت کشور تلاش می کنند، تقدیر کرد. سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامن جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای صلح و امنیت و آرامش و امنیت قدردانی کرد. وی با بیان اینکه امنیت مهمترین مسئله در هر کشوری است، از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که خالصانه، مجدانه برای تامین و حفظ امنیت کشور در شبانه روز تلاش می کنند قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به گذشت 100 روز از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و قدرتمند غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی هیچ دستاوردی نداشته است. اما کشتن 24000 زن و کودک بی دفاع و بی گناه و بیش از 60 هزار نفر مجروح و با وجود جنایات گسترده نتوانسته به اهداف اعلام شده خود که نابودی مقاومت و جدایی مردم از مقاومت و مجاهدین فلسطین است، دست یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه امروز هیات دولت در گزارشی از اجرای دستور رئیس جمهور برای رفع نارضایتی های شبکه بانکی گفت: برای رفع نارضایتی و کفایت سرمایه پایین بانک ها که این بود که یکی از مهمترین نقاط ضعف شبکه بانکی کشور به ترتیب در دهه 1400 حدود 43 هزار میلیارد تومان، در سال 1401 حدود 98 هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود 141 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک ها اضافه شده و جهت ارتقای کفایت سرمایه شبکه بانکی و رفع مشکلات عدم تعادل بانک ها اضافه خواهد شد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیش از 270 هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش سرمایه بانک‌ها از ابتدای دولت مردمی تا پایان سال جاری معادل کل افزایش سرمایه‌ای است که در بانک‌ها در سال جاری صورت گرفته است. دولت های قبلی وزیر نفت همچنین از بهره برداری 5 طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و افزود: طرح پتروشیمی ابن سینا همدان در سال ۸۳ در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان به تصویب رسید اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اخیرا با ارزش 1 میلیارد دلاری فعال شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت علاوه بر پتروشیمی همدان، اجرای 5 طرح بزرگ پتروشیمی دیگر را پیگیری کرده است که 4 طرح از آن ها از سال 83 و 1384 متوقف و بلاتکلیف مانده است، خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود 98 هزار سرمایه گذار عمومی در استان از دیگر طرح های معلق سال 1384 بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از 18 درصد به 53 درصد رسیده است. طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرا بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال‌سازی و اهمیت استفاده از این طرح‌ها برای جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

در پایان جلسه امروز سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تقویت اردوهای راهیان نور و طرح جامع بهره برداری از موزه های دفاع مقدس ارائه کرد. وی آن را مکتبی بزرگ و الهام بخش دانست که می تواند در ایجاد امید و آرامش در جامعه و بازپس گیری رشادت های مجاهدان و سربلندی فرزندان این ملت نقش موثری داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی