پلیس و انتظامی

نخستین جلسه دادگاه قتل داریوش مهرجویی برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اولین جلسه علنی دادگاه چهار متهم پرونده مرحوم مهرجویی و همسرش امروز (۲۷ دی) در دادگاه کیفری استان البرز آغاز شد. فضلی هرکندی به تشریح جزئیات اتهامات متهمان این پرونده پرداخت و گفت: بر این اساس و بر اساس محتویات تحقیقات، متهم ردیف اول به «مشارکت در قتل عمد « مرحوم مهرجویی» و «مرحوم محمدی فر»، «شرکت در سرقت تعزیری»، «تجاوز به منزل دیگران»، «تهدید با چاقو»؛ متهم ردیف دوم با اتهامات «مشارکت در قتل عمد مرحوم مهرجویی»، «مشارکت در ضرب و جرح عمدی به مرحوم مهرجویی با ایراد ضربات متعدد به وی»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»؛ متهم ردیف سوم به «اقدام به قتل عمد متوفی محمدی فر»، «شرکت در ضرب و جرح عمدی با چاقو به منظور جراحت به بدن متوفی محمدی فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، به زور وارد خانه دیگران شد». “، “پنهان کردن مدارک جرم” و متهمان ردیف چهارم به اتهامات «معاونت در قتل عمد مرحوم محمدی فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «سرقت به منزل دیگران» تفهیم اتهام شدند.

وی یادآور شد: این جلسه با حضور سه وکیل خانواده مرحوم مهرجویی و محمدی فر به صورت علنی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره‌ی شیوه‌ی پوشش خبری این جلسه رسیدگی توسط رسانه‌ها متذکر شد: بر اساس مفاد قانون آیین دادرسی کیفری، انتشار جزییات دادگاه در رسانه ها امکان پذیر نیست و ممنوع است. اما با توجه به علنی بودن جلسه، منعی برای حضور افراد اعم از نخبگان و دانشجویان تا سقف ظرفیت سالن وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه جلسات رسیدگی تا صدور حکم دادگاه و تا قانع شدن وجدان قضات دادگاه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پس از پایان جلسه، در مهلت قانونی رای پرونده در چارچوب مقررات قانونی صادر می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی