خودرو

۲۰۰ میلیون دلار دیگر به واردات خودرو‌های نو اختصاص داده شد

عضوکمیسیون صنایع شورای اسلامی با بیان این خبر که بانک مرکزی ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات مجدد خودروهای جدید اختصاص داده است، گفت: واردات خودروهای فرسوده علیرغم تدوین آیین نامه در هیات دولت، همچنان در انتظار تایید بانک مرکزی برای تامین ارز است.

علی جدیدی عضو کمیسیون صنایع شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون متبوع خود با وزیر صمت اظهار داشت: در این جلسه چند موضوع  از جمله تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی مورد بحث قرار گرفت. وی افزود: بر این اساس مصوب شد که تعرفه خودروهای برقی صفر و خودروهای هیبریدی به ۱۵ درصد کاهش یابد.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌های آقای علی آبادی ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای جدید در نظر گرفته شده و ۲۰۰ میلیون دلار نیز در مرحله تخصیص است و بانک مرکزی موافقت خود را با این خودرو اعلام کرده است. جدی ادامه داد: اما در مورد خودروهای فرسوده آیین‌نامه آن قبلاً در هیات دولت تصویب شده است اما اجرای آن با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث عرضه ارز وجود دارد منوط به تایید بانک مرکزی است.

وی تاکید کرد: در جلسه بعدی کمیسیون صنایع که احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد، از مسئولان بانک مرکزی دعوت کردیم تا موضوع ارز واردات خودروهای فرسوده را حل کنند و با این کار به نوعی به وزارت صنعت برای تسریع در روند واردات خودرو کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی