فرهنگیکتاب و مطبوعات

کتابخانه دار شدن شهرهای بدون کتابخانه

محمدمهدی زرافشان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل موسسه در گفتگو با برنامه صبح و نبرا رادیو گفتگو به تشریح برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در هفته کتاب پرداخت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تصریح کرد: چند سالی است که دست اندرکاران هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران این ایام را با حضور در حرم امام راحل و تجدید میثاق با آرمان های ایشان آغاز می کنند. بیستم آبان ماه امسال این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی، ناشران و کتابداران برگزار شد و به طور رسمی از سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران استقبال کردیم. بر اساس اعلام ستاد هفته کتاب، بازه زمانی این هفته 23 تا 30 آبان ماه سال جاری است و برای این هفته شعار «آینده خواندن است» انتخاب شده است.

وی ادامه داد: دستگاه های مختلف برنامه های متنوعی را برای این هفته در نظر گرفته اند. نهاد کتابخانه های عمومی کشور که مدیریت بیش از 3700 کتابخانه عمومی کشور را بر عهده دارد، در این هفته برنامه های ویژه ای را در راستای جلب توجه مردم و رسانه ها به موضوع کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته است. . بهره برداری از 21 کتابخانه عمومی شامل 3 کتابخانه سیار یکی از اقدامات زیربنایی است که این روزها انجام می شود. با بهره برداری از این کتابخانه ها 5 هزار متر مربع به فضای کتابخانه های کشور اضافه می شود و 5 شهر فاقد کتابخانه دارای کتابخانه عمومی می شوند. عضویت رایگان مردم عزیز در کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های این هفته است و علاقه مندان می توانند در این هفته با مراجعه به کتابخانه مورد نظر خود به صورت رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی درآیند. متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه samanpl.ir نزدیکترین کتابخانه به محل سکونت خود را شناسایی و به آن مراجعه کنند. نزدیک به 50 میلیون نسخه از کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی را می توان در این پایگاه جستجو کرد.

زرافشان افزود: در این هفته کتابخانه های عمومی نیز پذیرای اهدای کتاب از سوی مردم عزیز هستند. همچنین کمپین کتابخوانی که چند سالی است با همکاری سازمان انتقال خون انجام می شود، امسال نیز اجرا می شود و طی آن اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان از پایگاه های سازمان انتقال خون ایران بازدید می کنند. و اهدای خون در هفته کتاب، حرکتی فرهنگی برای ترویج سلامتی آنهاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی