حوادث

زلزله ۳/۶ ریشتر منطقه مرزی بورالان ماکو را لرزاند

زلزله در منطقه مرزی بورالان

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک؛ اظهار کرد: زلزله ۳/۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری سطح زمین ساعت ۱۰:۴۹ چهارم مهر ۱۴۰۲ منطقه مرزی بورالان ماکو در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

وی تصریح کرد: ارزیابان جمعیت هلال‌احمر در حال ارزیابی خسارات احتمالی هستند و تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: هلال‌احمر آذربایجان غربی در شعب ماکو، پلدشت، شوط، چالدران و پایگاه‌های امداد و نجات استان در آماده‌باش کامل است.

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ طبق نظریه کارشناسان، آذربایجان غربی بر اساس پهنه‌بندی‌های انجام شده روی گسل زمین‌لرزه واقع شده و سالانه نزدیک ۸۰ زمین‌لرزه در مقایس بزرگ‌تر در این منطقه روی می‌دهد که نشان‌دهنده قرارگرفتن استان در محدوده حوادث پرمخاطره است.

بنابراین، موضوع وقوع بلایای طبیعی در استان بسیار جدی بوده و سالانه خسارت‌های هنگفتی و غیرجبرانی بر بخش‌های مختلف وارد می‌سازد و کاهش آثار زیان‌بار طبیعی در راستای حفظ سرمایه‌های ملی یک ضرورت است.

ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی و فرهنگ‌سازی، برگزاری مانورهای امداد و نجات باهدف ارتقا سطح آگاهی و افزایش آمادگی نیروهای امدادی، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراصولی و غیرمجاز و تجهیز دستگاه‌های امدادرسان به فناوری‌های نوین در افزایش ضریب ایمنی و کاهش آثار و خسارت‌های ناشی از حوادث بسیار مهم و ضروری است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی