رادیو و تلویزیون

تاریخچه تلویزیون در دنیا

تلویزیون، یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباط جمعی در دنیاست که همه روزه میلیاردها نفر از طریق آن برنامه‌های مختلف را مشاهده می‌کنند. اخبار رادیو تلویزیون و نیز اخبار سینمایی در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد.

تاریخچه تلویزیون به سال ۱۹۲۷ میلادی باز می‌گردد و از آن زمان به صورت پیوسته گسترش یافته است.

تکنولوژی تلویزیون برگرفته از اکتشاف‌های علمی و فنی از جمله تغییراتی که در توسعه رادیو صورت گرفت، شکل گرفت. در سال ۱۹۲۷ میلادی، فیلو فارنزورث با ارائه تکنولوژی تلویزیون در ایالات متحده آمریکا، به عنوان پدر تلویزیون شناخته می‌شود. وی اولین پخش تصویر را از طریق دستگاه تلویزیون خود انجام داد. (مهمترین اخبار مرتبط با تلوزیون و رادیو در ایتوک)

در سال ۱۹۳۶ میلادی، تلویزیون به استفاده عمومی در بریتانیا و انجام پخش برنامه‌های رسمی در شبکه بی‌بی‌سی پرداخت. از آن پس، تلویزیون به سرعت در دیگر کشورها نیز پخش و رونق یافت. در دهه‌های بعد، فناوری تلویزیون بهبود یافت و از تلویزیون‌های سیاه و سفید به تلویزیون‌های رنگی و سپس همراه با تکنولوژی‌های دیجیتالی پیشرفت کرد.

رونق این رسانه در دهه‌های بعد گسترش یافت و تلویزیون به شکل رسمی و پراکنده در بسیاری از کشورها فعال شد. امروزه، صدها شبکه تلویزیونی در سراسر جهان وجود دارد که برنامه‌های مختلف را از اطلاعات، سیاست، سرگرمی، فرهنگ، ورزش و غیره پخش می‌کنند.

همچنین، با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌های آنلاین و پخش ویدیوها به صورت اینترنتی نیز رواج یافته است. این امکان به افراد در هر زمان و مکان، دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه خود را می‌دهد. مطالعه مهمترین اخبار رادیو و تلویزیون را با ایتوک ادامه دهید.

مهمترین اخبار رادیو تلویزیون جهان

در مورد مهمترین اخبار تلویزیون رادیو جهانی می‌توان چند نکته را عنوان کرد؛

  • رادیو و تلویزیون جهانی به معنای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فراتر از مرزهای یک کشور است.
  • اولین رادیو جهانی، رادیو بین‌المللی هلند در سال ۱۹۲۷ تأسیس شد.
  • سازمان‌های بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، دویچه وله و رادیو فرانسه بین‌الملل از شبکه‌های مطرح رادیویی جهان هستند.
  • شبکه‌هایی مانند سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، الجزیره، ان‌بی‌سی و … از تلویزیون‌های مشهور بین‌المللی هستند.
  • هدف از راه‌اندازی رسانه‌های جهانی، اطلاع‌رسانی، تبادل فرهنگی و نفوذ فرهنگی دولت‌هاست.
  • ماهواره و اینترنت باعث شده پخش برنامه‌های جهانی به راحتی امکان‌پذیر شود.

گوينده خبر درگذشت رئیس جمهور محبوب امریکا را پخش کرد و همزمان اشک از چشمان بسیاری از شهروندان آمریکایی سرازیر شد، همزمان گوینده رادیو خبر پیروزی تیم محبوب نیویورکی در مقابل حریف خود را اعلام کرد و صدای شادی طرفداران این تیم تا فرسنگ‌ها به گوش رسید. آری این گونه است که رادیو و تلويزيون ملي یک کشور قادر است همزامان برای افراد احساسات خوب یا بد را منتشر کند. در ادامه به شرح اخبار رادیو و تلویزیون فرانسه می‌پردازیم.

اخبار حوزه رسانه را در ایتوک دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی