اسلحه و جنگ افزار

اخبار مهم اسلحه و جنگ افزار

در این بخش، به بررسی و گزارش اخبار مهم اسلحه و جنگ افزار می پردازیم و تلاش می کنیم تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را در این زمینه ارائه دهیم. بنابراین با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

آخرین اخبار مهم اسلحه و جنگ افزار

یک پهپاد، گنج ۱۰۰ میلیون دلاری را کشف کرد!

یک جنگنده روسی سوخو-۳۵ اس با ارزش صادراتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار توسط پهپاد SHARK پیدا شده که احتمالاً با یک شلیک سرنگون شده است. این تصویر تایید می‌کند که این جنگنده، سوخو-۳۵اس بوده است که ارزش صادرات آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می باشد. بقایای هواپیما توسط پهپاد SHARK در نزدیکی Tokmak در منطقه Zaporizhzhya پیدا شد. در ادامه، اطلاعات مربوط به شکست سوخو-۳۵اس در سپتامبر ۲۰۲۳ فاش شد. طبق اطلاعات اولیه، جنگنده نسل چهارم در نتیجه شلیک موشک روسی از مجموعه S-۳۰۰ منهدم شده است.

کشف اسلحه عجیب جنگ های باستانی در اسپانیا!

در شهر کوردوبا، باستان شناسان در تپه‌ای به نام  Los Quemados، استخوان یک فیل غول‌پیکر را پیدا کردند. گمان می‌رود که قدمت این استخوان بین اواسط قرن اول قبل از میلاد تا اواخر قرن چهارم قبل از میلاد باشد، اما کارشناسان موفق به انجام تاریخ‌گذاری رادیوکربنی برای تخمین زمان دقیق مرگ فیل نشده‌اند. این کشف در سال ۲۰۱۹ انجام شده، اما تا کنون مخفی نگه داشته شده است تا بتوانند اطلاعات بیشتری را جمع آوری نمایند. منطقه‌ای که استخوان در آن یافت شده، واقع در قلب کوردوبا، ممکن است میزبان نبردی در مقیاس بزرگ با فیل‌های جنگی بوده باشد.

فرناندو کوئسادا، کارشناس مشهور جهان در زمینه سلاح‌های پیش از روم، اظهار کرد: هفده پرتابه طراحی‌شده برای شلیک توسط منجنیق و همچنین سلاح‌های دیگر در این مکان کشف شده‌است. مشخص نیست که این پرتابه‌ها با استخوان فیل مرتبط هستند یا خیر. این که آیا فیل در جنگ مرده است یا به دلیل دیگری، هنوز ناشناخته است. در حال حاضر، خیلی زود است که بگوییم فیل در کدام درگیری باستانی شرکت داشته است، اگرچه چندین احتمال وجود دارد. اما این امکان نیز وجود دارد که در طول جنگ‌های پونیک یا در بحبوحه درگیری‌های بعدی از بین رفته باشد.

احتمال دیگر این است که استخوان از فیلی باشد که در جنگ داخلی دوم جمهوری روم بین سال ۴۹ قبل از میلاد در نبرد مورد استفاده قرار گرفته باشد. این جنگ تحت فرماندهی ژولیوس سزار بوده است. رافائل مارتینز، جانورشناس و استادیار پیش از تاریخ در دانشگاه کوردوبا، گفت: «دلیل جالب بودن آن این است که یک عاج نیست که ماده اولیه برای ساخت صنایع دستی باشد، بلکه استخوان دست می باشد و می‌تواند متعلق به دوران جنگ‌های پونیک و اولین فیل هانیبال باشد.» همچنین جدا از هفده پرتابه منجنیق، باستان شناسان Arqueobética و مشاوری که حفاری‌ها را انجام داده، یک نوک نیزه پیدا کردند. آگوستین لوپز جیمنز، کارشناس Arqueobética، گفت: «اما ما هیچ مدرکی مبنی بر وقوع نبرد یا محاصره در این سایت نداریم، بنابراین کشف این اقلام جنگی غافلگیرکننده است».

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی