اسلحه و جنگ افزار

اخبار اسلحه و جنگ افزار جهان

در این بخش، به بررسی و گزارش اخبار اسلحه و جنگ افزار جهان می پردازیم و تلاش می کنیم تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را در این زمینه ارائه دهیم. بنابراین با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

با یک اشتباه مضحک، زیردریایی اتمی با ارزش ۳ میلیارد دلار به فنا رفت!

باز گذاشتن دریچه زیردریایی استراتژیک هندی با یک اشتباه ساده، عواقب سنگینی پیش آورد.  INS Arihant، زیردریایی اتمی هندوستان، که یکی از زیردریایی‌های هسته‌ای حامل موشک بالستیک کلاس آریهانت است، با این خطای بسیار جدی روبرو شد. نام “آریهانت” در زبان سانسکریت به معنای “قاتل دشمنان” می باشد.

در سال ۲۰۱۸، زیردریایی قاتل دشمنان، با قیمت تقریبی سه میلیارد دلار، به دلیل باز کردن دریچه زیردریایی توسط یکی از اعضای خدمه، چندین ماه زمین‌گیر شد. این حادثه باعث خارج شدن آی‌ان‌اس آریهانت از دوره خدمت برای ۱۰ ماه شد. بر اساس گزارش ۱۹FortyFive، ورود آب دریا به محفظه پیشران کشتی باعث آسیب جدی شد. برای تعمیر آن، لوله‌های متعددی باید پاکسازی و قطعات بسیاری تخلیه و تعویض شوند.

زیردریایی‌های اتمی کلاس آریهانت، با طول ۱۱۱ متر و ۹۵ خدمه، از یک راکتور آب فشرده ۸۳ مگاواتی برای تأمین نیروی پیشران استفاده می‌کنند. این زیردریایی قادر است در زیر آب با سرعت حداکثر ۱۵ گره حرکت کرده و در سطح با سرعت حداکثر ۲۴ گره عمل کند. همچنین، این زیردریایی دارای چهار محفظه پرتاب موشک است. می‌تواند ۱۲ موشک اتمی ساگاریکا کی-۱۵ یا ۴ موشک اتمی ساگاریکا کی-۴ را حمل کرده و به یک سلاح خطرناک تبدیل شود.

در آمریکا، برای خرید و فروش اسلحه، پرداخت مالیات الزامی می شود!

به عنوان نخستین ایالت در تاریخ آمریکا، فرماندار کالیفرنیا قانون مالیات غیرمستقیم بر خرید و فروش هر گونه سلاح گرم را امضا کرد. هدف از وضع این مالیات، جمع آوری سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون دلار برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه در مدارس و سایر مکان‌ها در این ایالت می باشد.

اساساً، مالیات غیرمستقیم کالیفرنیا، که در ژوئیه ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، نرخی ۱۰ یا ۱۱ درصدی را به مالیات بر اسلحه و مهمات فدرال فعلی اضافه می‌کند. این نرخ بسته به نوع سلاح متفاوت می باشد. در حالی که هفته گذشته، یک قاضی فدرال ممنوعیت مهمات با ظرفیت بالا را در کالیفرنیا لغو کرده و حکم داد که این قانون حقوق صاحبان اسلحه را نقض می‌کند، این مالیات وضع می‌شود.

حداقل ۱۰۴ نفر در سراسر ایالات متحده در موارد مختلف تیراندازی کشته شده‌اند. دفتر فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرده است که این مالیات در این ایالت وضع شده که محل اجرای برخی از سخت ‌گیرانه ‌ترین قوانین اسلحه گرم در ایالات متحده است. به گفته فرماندار کالیفرنیا در بیانیه ‌ای، داده‌ها نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در این ایالت، بیش از ۴۰ درصد کمتر از میانگین ملی است.

قدرتمندترین بمب غیراتمی جهان، پدر همه بمب‌ ها!

در سال ۲۰۰۷، روسیه ابرسلاح خود را به منظور نشان دادن قدرت خود در برابر رقبایش، آزمایش کرد. پدر همه بمب‌ها یا FOAB، پاسخ روسیه به مادر همه بمب‌های آمریکا بود و چهار برابر قدرت بیشتری نسبت به آن داشت. بمب FOAB، احتمالاً قوی ‌ترین بمب غیرهسته‌ای موجود است. با توجه به اندازه عظیم آن، مقامات روسیه تأثیر آن را با انفجار هسته‌ای برابر دانسته‌ اند، اگرچه منتقدان آن را اغراق‌آمیز می‌دانند. رسانه‌های روسی نیز، در تلویزیون دولتی، انفجاری آزمایشی را نشان دادند که در آن تصاویر یک آپارتمان واژگون‌شده و زمین سوخته اطراف آن دیده می‌شد. با توجه به اهداف احتمالی آن، بمب FOAB فقط یک بمب بزرگ نیست، بلکه بزرگ‌ترین سلاح گرما فشاری شناخته‌شده برای بشر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی