اسلحه و جنگ افزار

آخرین اخبار اسلحه و جنگ افزار ایران

در این بخش، به بررسی و گزارش اخبار اسلحه و جنگ افزار ایران می پردازیم و تلاش می کنیم تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را در این زمینه ارائه دهیم. بنابراین با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

اخبار اسلحه و جنگ افزار ایران

هدف موشکِ حاج قاسم، اسرائیل است!

در هفته دفاع مقدس، مقامات بلند پایه ایران در ارتش و سپاه، در چندین نوبت، از جدیدترین دستاورد‌های دفاعی و نظامی ایران رونمایی کردند. در این راستا، سردار سرتیپ رضا طلایی، با اشاره به نمونه‌هایی از دستاورد‌های متخصصان صنعت دفاعی کشورمان، گفت که در سامانه موشک باور ۳۷۳، انواع تجهیزات “رهگیری، راداری، شناسایی و درگیری” به کار رفته است. امروز، موشک‌هایی در اختیارمان است که اسم آن‌ها را موشک‌ های اسرائیل ‌زن گذاشته و نقطه هدف آنان در وهله اول سرزمین‌های اشغالی است.

با بیان اینکه موشک حاج قاسم متناسب با تهدید‌ها ساخته شده است، وی خاطرنشان کرد که این موشک اسرائیل ‌زن است. موشک حاج قاسم دارای سوخت جامد ترکیبی بوده و به ‌صورت مایل پرتاب می‌شود. مشخصات این موشک، آن را یک موشک قدرتمند نشان می‌دهد که سر جنگی آن قابلیت انهدام اهداف محافظت ‌شده با سطوح مقاوم بتنی را نیز به ‌راحتی داراست. به گفته مسئولان بُرد این موشک قابل افزایش تا حدود ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ کیلومتر می باشد.

دستگیری ۲ زورگیر مسلح در اصفهان، کشف یک اسلحه با ۳۰ عدد فشنگ!

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده کلانتری 13 انتظامی شهرستان اصفهان، اعلام کرد که به دنبال شکایت چند شهروند درباره زورگیری مسلحانه دو نفر، یک پرونده در این زمینه تشکیل شده است و ماموران پلیس در حال شناسایی و دستگیری متهمان هستند.

وی افزود: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته، مشخص شد که در ساعات خلوت و ساعات پایانی شب، 2 نفر مسلح به سلاح شورشی، جلوی خودروهای سواری، به ویژه خودروهای پژو 206، را گرفتند. آن‌ها با تهدید رانندگان، محتویات داخل خودروها شامل ضبط، باند و سایر اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند. فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، گفت ماموران پلیس موفق شدند در کمترین زمان ممکن چهره و هویت اصلی سارقان را به ‌دست آورند. وی اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های دقیق و تخصصی، متهمان در نهایت توسط واحد گشت انتظامی کلانتری شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند.

در بازرسی از خودروی متهمان، وی از کشف یک اسلحه شورشی با 30 عدد فشنگ و تعدادی اقلام و لوازم مورد استفاده در سرقت خبر داد. همچنین، در بررسی انجام شده مشخص شد که یکی از متهمان دستگیر شده سابقه ‌دار بوده و از محکومان فراری است. به علاوه، به کشف 15 فقره سرقت از رانندگان خودروهای سواری توسط زورگیران دستگیر شده اشاره شد. وی گفت که در این خصوص پرونده تشکیل شده و پس از تنظیم شکایت مال‌ باختگان، متهمان تحویل مرجع قضایی شده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی