فرهنگ و هنر

میراث فرهنگی؛ میراث میان نسلی

حسن‌زاده به بحث میراث‌فرهنگی به عنوان یک میراث میان نسلی اشاره می‌کند و می‌گوید که اگر میراث‌فرهنگی میان نسلی وجود نداشته باشد، به وجود نخواهد آمد. او تأکید می‌کند که باید این شکاف را کاهش داد و به حفظ و انتقال میراث‌فرهنگی بین نسل‌ها توجه بیشتری داشت.

عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم‌شناسی می‌گوید: هویت کودک باید بر اساس تفاوت‌ها و نهایتاً هویتی مبتنی بر وجود و هویت باشد. کودکان در طول سفری از دوران کودکی تا بزرگسالی، یک سفر هویتی و معنوی را طی می‌کنند. اما اینکه این سفر چگونه شکل می‌گیرد و آیا طغیان‌های نمادین این دوره به شکل آرامتری ظاهر می‌شود، به دانش و تخصص جامعه بستگی دارد و نیازمند سیاست‌گذاری فرهنگی مناسب است.

در ادامه این مراسم، با حضور مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، و قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تقدیر و تشکر از نویسندگان، محققان، هنرمندان و فعالان در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد. این افراد عبارتند از: مرجان فولادوند، عباس جهانگیریان، علیرضا کرمانی، علی گلشن، مژده مصحفی توانا، زهرا علیزاده، فروغ مجلسی‌نیا، الهام نیک‌روش، درناز خادم‌حسینی، افسانه احسانی، مهدی طالعی نیا، سعید سالکی و فریناز زیبانیا. آن‌ها به خاطر مشارکت و موفقیت‌های خود در زمینه کودکان و نوجوانان تقدیر شدند و لوح سپاس به آن‌ها اهدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی