انتخاباتسیاسی

۷۵۰ داوطلب دیگر تائید صلاحیت شدند و تعداد کل نامزدها از ۱۴۰۰۰ نفر گذشت

دکتر طحان نظیف از تایید صلاحیت بیش از 750 کاندیدای دیگر برای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف، وکیل عضو و سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه 15 بهمن 1402) از تائید صلاحیت بیش از 750 کاندیدای دیگر برای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان خبر داد.

وی با اشاره به عدم احراز صلاحیت این داوطلبان در هیأت‌های حاکمه و نظارت دوره های قبل، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کرد. شورای نگهبان پس از بررسی دقیق صلاحیت آنها را تایید کرد.

دکتر طحان‌نظیف گفت: در آخرین هفته فرصت رسیدگی به ایرادات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان هستیم و تحقیقات از اعضای شورا همچنان ادامه دارد.

تعداد نامزدهای دوازدهمین دوره شورای قانونگذاری اسلامی مصوب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان که در روز جمعه ۱۱ اسفند 1402 همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، از 14 هزار نفر گذشت. البته دکتر طحان‌ظیف یادآور شد: بررسی صلاحیت‌ها و ایرادات در مرحله شورای نگهبان به پایان نرسیده و تا 5 روز دیگر و تا پایان هفته 19 بهمن ادامه دارد و نتایج نهایی اعلام می‌شود و پس از آن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی در همین راستا اعلام کرد که اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده جدید امروز به وزارت کشور ارسال و به تایید شدگان نیز اطلاع رسانی خواهد شد. برای دریافت اخبار سیاسی با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مهلت رسیدگی به اعتراضات نامزدهای این انتخابات 18 بهمن ماه به پایان می رسد. وی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان به اعتراضات داوطلبان رسیدگی می کنند. چنانچه تغییری در نتایج بررسی‌ها باشد به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

همچنین پیش از این ۲۲۴۸ نفر از داوطلبان فاقد صلاحیت در کمیته های اجرایی و نظارت مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند که خبر آن در سه مرحله اعلام و در سه لیست ۱۰۱۴، ۶۷۸ و ۵۵۶ نفره به وزارت کشور ارسال شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی