قضایی و حقوقی

اخبار حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب مسکن شدند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر: بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست.

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

در دولت سیزدهم تعداد واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یافت و به ۴۰۰ هزار واحد رسید به نحوی که وزارت کار تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند که به موجب این تفاهم‌نامه در مرحله نخست شناسایی، پالایش و اولویت بندی متقاضیان مسکن واجد شرایط از جمله کارگران صورت گیرد. بر اساس اعلام معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی۴۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در قالب طرح جهش مسکن طی مدت چهار سال احداث خواهد شد.

مهدی مسکنی با تاکید بر تعهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در قالب تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تعاونی‌ها بر اساس قیمت تمام شده مسکن را تحویل متقاضیان می‌دهند و مبنا ارزش روز نیست که این اصلی ترین تفاوت مدل ساخت تعاونی‌ها با مدل پیش فروش و سایر روش‌هاست.

خبرهای حوزه بانکی و بیمه را در لینک زیر بخوانید: اخبار بيمه و بانك

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی