اخبار داغ روز

خاکسپاری پیکر دکتر ندوشن در کنار آرامگاه عطار نیشابوری

پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در تاریخ ۲۸ آبان به ایران بازمی‌گردد و پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران در روز ۲۹ آبان، در تاریخ ۳۰ آبان در نیشابور، در نزدیکی آرامگاه عطار به خاک سپرده خواهد شد.

تقریباً ۱۸ ماه پس از درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن، شخصیت برجسته فرهنگ و ادب ایران، سرانجام پیکر او، که به طور محرمانه در یک آرامگاه در کانادا به خاک سپرده شده بود، به ایران منتقل می‌شود. محمدجواد حق‌شناس به عنوان وکیل نماینده خانواده اسلامی ندوشن، صبح دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه در یک نشست خبری در مرکز جمعیت یزدی‌های مقیم مرکز (بنیاد اندیشه و احسان توحید) جزئیات بازگشت و تشییع پیکر دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را بیان کرد. او درباره محل وصیت شده برای خاکسپاری اشاره کرد و اظهار کرد که محمدعلی اسلامی ندوشن در وصیت خود اظهار کرده بود: “خراسان پرتاریخ‌ترین ایالت ایران و نیشابور بلاکش‌ترین شهر است.” این مکان به دلیل سابقه تاریخی‌اش مخفیانه و پر از راز و رمزنگاری بوده و به نوعی دلیل این انتخاب از سوی آقای ندوشن را نشان می‌دهد.

حق‌شناس در خصوص جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری اطلاعات فراهم کرد: پیکر استاد در تاریخ ۲۸ آبان به فرودگاه امام خمینی منتقل خواهد شد و در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ آبان، مراسم تشییع از صحن دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز می‌شود. سپس، مراسم ادامه یافته و پیکر از مسجد دانشگاه به موسسه اطلاعات منتقل خواهد شد. در این مکان، نماز خاصی برگزار و مراسم بزرگداشت تا ساعت ۱۱ ادامه خواهد داشت و سخنرانی‌ها اجرا خواهند شد. سپس، جسم استاد به مقصد نیشابور منتقل می‌شود تا در روز ۳۰ آبان به خاک سپرده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی