اخبار داغ روز

تردد 3 میلیون و 350 هزار زائر اربعین از مرزهای شش گانه ایران/ بازگشت یک میلیون و 400 هزار زائر

تردد زائرین از مرزها

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر هماهنگی مطلوب ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران در مرزها، گفت: تا امروز بیش از 3 میلیون و 350 هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرز شلمچه ، مجید میراحمدی در تازه ترین گزارش از وضعیت تردد زائران اربعین از مرزهای شش گانه اظهار داشت: تا امروز بیش از 3 میلیون و 350 هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده اند. برای زیارت عتبات عالیات
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از این افراد پس از تشرف به عتبات عالیات از طریق مرزها وارد کشور شدند، افزود: هماهنگی خوبی در تردد زائران وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده است و بحمدالله شرایط خوبی برای بازگشت زائران در مرزها وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در مرزها شاهد بازگشت زائران هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در هر 6 مرز جمهوری اسلامی ایران وضعیت بسیار خوب و آرامش بخشی را شاهد هستیم.

رئیس اربعین با اشاره به مرز شلمچه که دومین مرز زائران حسینی پس از مرز مهران است، گفت: در اوج خروج زائران در 24 ساعت گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش دولت ایران و عراق گفت: اگر روزانه بیش از 200 هزار نفر از مرز شلمچه تردد می کردند هیچ نگرانی نداشتیم.

وی ضمن توصیه به زائران حسینی گفت: هنوز فرصت است، شرایط خوبی هم در ایران و هم در عراق حاکم است. زائران می توانند در اربعین حسینی مشرف شوند و در آن شرکت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تردد زائران از مرزهای ایران گفت: تا دو ساعت گذشته بیش از 3 میلیون و 350 هزار تردد زائران انجام می شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیشتری را شاهد هستیم. بیش از 12 درصد

وی با بیان اینکه تعداد زائران ورودی به کشورمان نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر است، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که با برنامه ریزی زائران عزیز و توجه به رهنمودهای ستاد اربعین صورت گرفت. در حال حاضر ورود و خروج از مرزهای ما به سمت تعادل حرکت می کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تاکنون چهار تصادف داشته ایم و متأسفانه تعدادی از زائران ایرانی را از دست داده ایم، گفت: طبق بررسی های انجام شده این تصادفات ناشی از خواب آلودگی، خستگی و سرعت زیاد رانندگان عراقی بوده است. البته هدفشان خدمت رسانی بیشتر به زائران است.

وی ضمن توصیه به زائران ایرانی گفت: اولین توصیه من به زائران این است که در هر خودرویی که سوار می شوند یک نفر مراقب سرعت و هوشیاری راننده باشد و در صورت غیرقابل قبول بودن شرایط را با تذکرات کنترل کنند.

وی در ادامه به موضوع اقامت زائران در عراق اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مقامات عراقی بیش از 25 میلیون زائر در کربلا تجمع می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی