سیاسی

استقبال رسمی رئیس جمهور ایران از رئیس جمهور کوبا

استقبال رسمی رئیس جمهور از ئیس جمهور کوبا

رئیس جمهور صبح دوشنبه به طور رسمی از میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رهبران ایران و کوبا به پرچم این کشور ادای احترام کردند و در مراسم خورشید شرکت کردند.

به گزارش مجله خبری ایتوک میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا، عصر (یکشنبه 21 آذر 1402) در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. این اولین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران پس از سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا در ژوئن 2018 است.

صبح دوشنبه (23 دی 1402) پس از مراسم استقبال رسمی و معرفی هیئت های همراه، نشست خصوصی سران دو کشور، نشست مشترک هیئت های عالی رتبه و امضای اسناد و تفاهم نامه های همکاری برگزار می شود. اتفاق افتادن. در مجموعه سعد آباد تهران برگزار می شود. سپس روسای جمهور دو کشور طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

رئیس جمهور کوبا در این سفر علاوه بر دیدار رسمی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، با برخی از مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و از نمایشگاه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران بازدید خواهد کرد. ‘ایران. جمهوری ایران و همچنین انستیتو پاستور که با کوبا در زمینه های پزشکی و پزشکی همکاری می کند. بازدید خواهد کرد.

در خردادماه امسال سید ابراهیم رئیسی پس از 12 سال فعالیت به دعوت رسمی همتای کوبایی خود، در چارچوب سفر منطقه ای به آمریکای لاتین از هاوانا دیدن کرد. حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات ارشد دو کشور رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی