فرهنگی

شبکه‌های سیما در حال تدارک ویژه‌برنامه‌های یلدایی

شبکه‌های مختلف سیما برای پخش برنامه‌های ویژه در طولانی‌ترین شب سال در تلاش هستند به این امید که به جای اتفاقات تکراری و غیرجذاب سال‌های گذشته، شبی مفرح و شاد همراه با اتفاقات خوب و خاطره‌انگیز رقم بخورد.

تلویزیون همه ساله در طولانی‌ترین شب سال، مجالس خانوادگی، آداب و رسوم شب یلدا و … را در قاب‌های خود به نمایش می گذارد. البته هنوز بسیاری از شبکه ها در حال آماده سازی هستند و به سوالات درباره‌ی نام و شکل برنامه خود را بدون پاسخ می‌گذارند.

اما شبکه نسیم قبل از سایر شبکه ها از اتفاقات شب یلدا خبر داده است. البته شبکه نسیم سال گذشته برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفت. شبکه نسیم بناست امسال هم شبی ویژه را تدارک ببیند. شب یلدا امسل هم مثل پارسال قرار است طوفانی روی آنتن این شبکه برود.

ویژه برنامه «بگو بخند» که با تغییراتی در شب یلدا افتتاح می‌شود و همچنین «خوش نمک» که در طولانی ترین شب سال با فرمی جدید روی آنتن خواهد رفت. البته این شبکه هنوز زمان‌بندی خود را اعلام نکرده است.

در این بین شبکه آی فیلم قرار است ویژه برنامه‌ای را با حضور سه مجری برگزار کند. نام این برنامه ترنج و انار است. برنامه‌ای مفرح، شاد و جذاب با محوریت زبان و ادبیات فارسی و آداب و رسوم کهن ایران زمین که با اجرای مجری ایرانی، مجری افغان و مجری تاجیک پخش می شود. برخی از آیتم‌های این برنامه از جمله شاهنامه‌خوانی، گزارشی از زادگاه رودکی، پدر شعر فارسی و… در تاجیکستان تولید می‌شود.

آخرین شب پاییز در شبکه آی فیلم با حضور خوانندگان ایرانی، افغانی و تاجیک و آیتم هایی چون نمایش روحوضی، سیاه بازی و آداب و رسوم شب یلدا در برنامه ترنج و انار گرامی داشته می‌شود. اما سال گذشته شبکه یک برنامه‌ی «شب روشنی» را به صورت ویژه با مجریان این شبکه تلویزیونی روی آنتن برد که تجربه چندان موفقی نداشت. علی مشهدی در شبکه دو در کنار حسن اسماعیل پور برنامه ویژه‌ی شب یلدا را اجرا کرد و صحبت‌های صمیمانه‌ای شکل گرفت.

شبکه سه «خودمونی» را به عنوان ویژه برنامه شب یلدا اعلام کرد. «پنج ستاره» و چند ویژه برنامه دیگر از شبکه 5 سیما پخش شد و شبکه نسیم از «خانه جلال» رونمایی کرد و با «شوتبال» به استقبال طولانی‌ترین شب سال رفت. در شبکه های دیگر هم برنامه های ویژه در نظر گرفته شده بود اما بیشتر رقابت بین شبکه نسیم، شبکه سه و گاهی شبکه دو بود، باید گفت حضور مهران غفوریان و ابوالفضل پورعرب تنور یلدایی را گرم نگه داشت.

باید دید امسال شبکه‌های تلویزیونی چه ایده‌هایی را به کار می‌گیرند و از کدام میهمانان برای جذابیت برنامه‌هایشان دعوت می‌کنند؟ باید منتظر کنداکتور یلدایی امسال باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی