سیاسیمجلس

مجلس جلوی افزایش قیمت بنزین را گرفت !

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 9 آبان) شورای اسلامی به بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه بند (الف) ماده 31 این لایحه پرداختند و پس از استماع نظرات. موافق و مخالف این بند با اصل آن مخالفت کردند.

پس از آن ملک شریعتی نیاسر پیشنهاد حذف بند مذکور را داد و در نهایت نمایندگان با 101 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده با حذف بند (الف) ماده 31 این لایحه موافقت کردند. موجود در کف

مالک شریعتی نیاسر به عنوان پیشنهاد حذف بند مذکور به ابهام در متن پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: نگرانی مخالفان این بند کاملاً موجه است چرا که از این متن مبهم می توان استنباط کرد. که قیمت حامل های انرژی مانند بنزین افزایش می یابد. . سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها به دهک های مختلف را همه قبول داریم، اما اگر دولت به صراحت اعلام می کرد که قصد آزادسازی قیمت ها را ندارد و متن شفافی در این زمینه ارائه می کرد، مجلس باید از آن حمایت کرد. اما این متن مشکوک است.

محمدرضا صباغیان در مخالفت با حذف این بند گفت: باید اجازه دهیم دولت روند توزیع یارانه ها را اصلاح کند تا یارانه عادلانه توزیع شود ضمن اینکه اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را نمی دهیم.

سلمان اسحقی در موافقت با حذف این بند با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: اگر چنین مجوزی به دولت داده شود، مشخص نیست که وضعیت تورم در سال آینده چگونه خواهد بود. آزادسازی قیمت ها باید جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

بر اساس بند (الف) حذف شده ماده 31 این لایحه؛ به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، اقدامات زیر تا پایان سال اول برنامه انجام خواهد شد:

الف- در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه‌سازی مصرف انرژی با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس آئین‌نامه‌های اجرایی که به شرح زیر است، اقدامات لازم را به نفع یکسان ایرانیان مقیم کشور انجام دهد. به تصویب هیات وزیران می رسد. حامل های انرژی یارانه ای.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی