قضایی و حقوقی

اجرای حکم قصاص نفس در زندان خوی

حکم قصاص نفس

ناصر عتباتی در گفتگو مجله خبری ایتوک؛ اظهار کرد: حکم، محکوم علیه الف – م که مرتکب قتل عمدی با سلاح گرم در شهرستان خوی شده بود پس از طی مراحل رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب خوی و صدور حکم محکومیت در دادگاه کیفری یک و تایید و قطعیت حکم وی در دیوان عالی کشور سحرگاه روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در زندان خوی اجرا شد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: محکوم علیه مذکور در سال ۹۳ مرتکب قتل شده بود و با درخواست اولیای دم حکم قصاص نفس به مرحله اجرا در آمد.

عتباتی در پایان از همه شهروندان خصوصاً جوانان خواست با کنترل خشم و آموزش مهارت‌های رفتاری از هرگونه درگیری پرهیز کنند و با اخلاق و رفتار حسنه اسلامی اختلافات و دعاوی خود را در مراجع قانونی و قضایی حل‌وفصل و تعقیب نمایند.

وی تأکید کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است؛ طی یک سال گذشته، شاهد صلح و سازش و عفو و گذشت هفت پرونده قصاص در شهرستان خوی بودیم که این نشان از ترویج فرهنگ عفو و گذشت در این شهرستان دارد.

خوی در شمال آذربایجان غربی بوده و دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی