اخبار داغ روز

ثبت رکوردی که فرانسه در پیروزی 14 گل مقابل جبل‌الطارق کسب کرد

فرانسه با نتیجه چهارده بر صفر در مقابل جبل الطارق پیروز شد تا رکوردهای ویژه ای را به جا بگذارد.

 کیلیان امباپه مهاجم پی اس جی در این بازی به رکورد 300 گل در دوران فوتبالش رسید آن هم در حالی که فقط 24 سال سن دارد. این مهاجم 27 گل در موناکو، 227 گل در پی اس جی و 46 گل در تیم ملی فرانسه به ثبت رسانده است. کیلیان در مقابل جبل الطارق با سه گل و سه پاس گل، روی شش گل تاثیر مستقیم داشت و عملکرد درخشانی داشت.

وارن زایر امری هافبک پی اس جی در مقابل جبل الطارق اولین بازی ملی خود را داشت که پس از پانزده دقیقه گل زد و به جوان ترین گلزن تیم ملی فرانسه در صد سال اخیر تبدیل شد که البته در این بازی با مصدومیت مواجه شد تا اولین بازی او با خاطره خوشی برایش همراه نباشد.

از سویی فرانسه با پیروزی در مقابل جبل الطارق با نتیجه چهارده بر صفر، بزرگ ترین پیروزی تاریخ بازیهای راهیابی به یورو را ثبت کرد و رکورد آلمان که با نتیجه سیزده بر صفر در مقابل سن مارینو در سال 2006 پیروز شده بود را شکست. آخرین باری که یک تیم ملی اروپایی حداقل چهارده گل زده بود، دانمارک مقابل ایسلند این کار را کرده بود که در بازی دوستانه در کپنهاگ در سال 1967 با نتیجه چهارده بر دو پیروز شدند.

آخرین باری که یک تیم ملی اروپایی در مقابل یک تیم اروپایی دیگر تحقیر شده بود، به اول ژولای 1912 برمی گردد که المان با نتیجه شانزده بر صفر در المپیک مقابل روسیه پیروز شده بود. فرانسه در سال 1908 نیز در مقابل دانمارک با نتیجه هفده بر یک پیروز شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی