انتخابات

ثبت‌نام داوطلبین انتخابات مجلس شورا در ارومیه ۷۳ درصد افزایش یافت

فرماندار ارومیه از افزایش ۷۳ درصدی ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه نسبت به دوره قبل خبر داد. غلامحسین عماری شامگاه 21 دی ماه در جلسه نشست تخصصی نقش رسانه‌ها در مشارکت بالا و رقابت واقعی در انتخابات که در فرمانداری ارومیه برگزار شد، گفت: 577 نفر از حوزه انتخابیه ارومیه برای انتخابات پیش ثبت نام کردند. 3 کرسی شورای اسلامی و حدود 50 درصد از این کاندیداها یعنی 284 نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند، افزود: ثبت نام از داوطلبان 3 کرسی شورای اسلامی شهر ارومیه 73 درصد نسبت به سال ۱۳۹۸نشان می دهد افزایش یافته است و بستر حضور همه سلیقه‌ها و نظرات در انتخابات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه به عنوان حوزه انتخابیه اصلی برای انتخابات خبرگان در راستای آذربایجان غربی و سایر شهرستان ها نیز حوزه هستند، ادامه داد: 20 نفر برای 3 کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی ثبت نام کردند. فرماندار ارومیه از افزایش 10 درصدی شعب اخذ رای در انتخابات آتی در ارومیه خبر داد و گفت: 543 شعبه اخذ رای برای 3 کرسی در حوزه انتخابیه شورای اسلامی شهر ارومیه، یک کرسی هموطنان ارامنه و 5 شعبه برای آشوریان و کلدانی ها در نظر گرفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: در 45 سال گذشته موفق شدیم 40 انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم و مردم در مدیریت کل کشور سهیم هستند. “.

عماری با اشاره به لزوم توجه به راهکارهای 4 گانه رهبر معظم انقلاب در بحث امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: همه دلواپسان کشور باید در انتخابات آینده شرکت کنند. زیرا تشکیل مجلس قوی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مؤثرترین راه برای قرار دادن کشور در مسیر درست است. وی با تاکید بر اینکه نهادهای امنیتی و هیئت نظارت نقش مهمی در تامین امنیت انتخابات دارند، گفت: لازم است مسئولان با افزایش اعتماد مردم، مشارکت حداکثری را در انتخابات تضمین کنند.

استاندار ارومیه با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ترویج یأس و ناامیدی مردم و ایجاد بستر برای حضور کمرنگ در انتخابات است، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم مظهر اراده ملی است و از این ملیت اراده، امنیت ملی متبلور است و این امنیت در صورتی محقق می‌شود که مشارکت و وحدت ملی، انتخابات یکی از بسترهای این امر باشد. وی بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت احساس مسئولیت مردم در حکومت داری می شود و تاثیرات مثبتی در روابط بین الملل خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی