اخبار داغ روز

برگزاری رویداد هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران

رویداد هفته فرهنگی ترکمنستان با حضور وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان و ۴۰ تن از هنرمندان از تاریخ دوم تا پنجم آذر ماه سال جاری از علاقه‌مندان میزبانی خواهد کرد. هفته‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها در روابط فرهنگی و دیپلماسی عمومی میان کشورها است. بر اساس موافقت‌نامه‌های فرهنگی این رویداد میان دو کشور و با حضور عالی‌ترین مقامات در حوزه فرهنگ برگزار می‌گردد. در این رویداد هنرمندان کشور ترکمنستان در حوزه هنر‌های تجسمی، موسیقی، صنایع دستی، فیلم و سینما آثار خود را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

در این رویداد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مقام متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، استانداری و شهرداری اصفهان میزبان خواهند بود.

هفته فرهنگی ترکمنستان دوم آذر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در تالار هنر اصفهان افتتاح می‌شود. در طول برگزاری این رویداد علاوه بر اجرای گروه‌های موسیقی سنتی ترکمنستان، نمایشگاه صنایع دستی، آثار هنری و تجسمی، لباس سنتی، نمایشگاه عکس در محل حوزه هنری اصفهان مجموعه تاریخی سعدی برقرار است.

در این رویداد فرهنگی، نشست ادبی مخدومقلی فراغی به عنوان یکی از مشاهیر مشترک دو کشور، با حضور شاعران ایران و ترکمنستان در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. پیش از این، روز‌های فرهنگی ایران و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات عالی رتبه ترکمنستان گشایش یافته بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی