اخبار داغ روز

مشکلات نویسندگان جوان در انتشار آثارشان

راضیه تجار گفت: نسل جدید نویسندگان ما در حال رشد هستند اما متأسفانه این نویسندگان جوان بیشتر با مشکلاتی مواجه هستند و باید هزینه های هنگفتی برای انتشار آثار خود بپردازند. امروزه حمایت از نسل جدید نویسندگان واقعاً ضروری است.
وی بیان کرد: رویدادهایی مانند هفته کتاب یکی از عوامل اصلی این رویدادهای مثبت است، مسلم است که برنامه هایی مانند هفته کتاب تاثیر خود را بر مخاطبان گذاشته و به این ترتیب جایگاه این هفته در جامعه به ویژه جایگاه ویژه ای دارد. جامعه ادبی و جامعه عمومی، روشن است». در هفته کتاب، زنگی به صدا در می آید و توجه را به این نکته جلب می کند که مطالعه کتاب و مطالعه نقش موثری در زندگی، ارتقاء روحیه و رشد دانش و بینش دارد.

وی در پاسخ به این سوال که هفته کتاب چقدر جامعه را به سمت کتابخوانی سوق داده است، گفت: به عنوان فردی که سال ها در این عرصه فعالیت دارم احساس می کنم کتابخوانی برای دانش آموزان تجملاتی نیست. به هر حال نمی توان ادعا کرد که همه مردم کتاب می خوانند، اما می توان گفت که مطالعه نسبت به گذشته افزایش یافته است و نهادهایی مانند خانه کتاب و ادبیات ایران، کتابخانه های عمومی کشور و وزارت آموزش و پرورش در این امر بسیار تاثیرگذار بوده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی