اخبار داغ روز

اختصاص کارت الکترونیک ایمنی غذا برای کودکان خانواده های کم درآمد

دولت سیزدهم در جدیدترین اقدام خود در راستای تحقق برنامه راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم به ویژه دهک های کم درآمد جامعه برنامه ای را اجرا کرده است. از طریق این طرح ۶۰۰ تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر به خانوارهای دهک یک تا هفتم که نمودار رشد فرزندانشان به هم خورده تعلق می گیرد.

علیرضا عسگریان معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح افزایش اعتبار کارت الکترونیک ایمنی غذا برای امنیت غذایی کودکان گفت: یکی از برنامه های راهبردی دولت این است که موضوع افزایش امنیت غذایی که از ابتدای سال جاری آغاز شده است را به سرانجام برساند.

معاون وزیر رفاه تاکید کرد: در خانواری که نیاز به امنیت غذایی برای 2 فرزند دارد، برای خانوارهای مربوطه در دهک های درآمدی 1 تا 5، 2 میلیون تومان و برای خانوار دهک های درآمدی 6 و 7، یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته می شود. عسگریان افزود: این طرح مستمر و برای کودکان زیر 5 سال است و کودکانی که پنج سال تمام شده اند از شمول این طرح مستثنی هستند.

معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پیش از این طرح کالابرگ تنها شامل 11 قلم کالا می شد اما اکنون به 16 قلم افزایش یافته است زیرا علاوه بر لبنیات، پروتئین و… خانواده ها برای تامین انرژی مورد نیاز باید ویتامین ها را خریداری کرده و ریزمغذی های لازم را دریافت کنند و برای رسیدن به این مهم سبزیجات و میوه جات اضافه شده است.

وی یادآور شد: 11 قلم کالابرگ شامل لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ و پروتئین ها شامل مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن، شکر، شکر و برنج بود که هم اکنون سبزیجات و میوه جات نیز به این اقلام اضافه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی