کسب و کار

سهم زنان از غرفه‌های اشتغال‌زایی در ارومیه چه شد؟

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به برپایی غرفه‌های خوداشتغالی در این شهر گفت: لازم است سهم ۵۰ درصدی زنان در این زمینه در نظر گرفته شود. اما اینطور که پیداست سهمی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

گلشن نوروزی روز شنبه در سالن شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: غرفه‌های زیبایی که در پارک الغدیر در اختیار سیب زمینی فروشان قرار دارد از ابتدا به عنوان بازارچه خوداشتغالی برای بانوان در نظر گرفته شد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. وی افزود: ۵۰ درصد غرفه‌های پارک‌های پرتردد شهر سهم بانوان است و به همین دلیل می‌توان از بانوان جامعه حمایت بیشتری داشت اما در آمار واقعی و عملا اینگونه نیست.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر لزوم معرفی زمین مناسب و مکان دائمی برای فروش محصولات بانوان کارآفرین و تولید کننده در ارومیه افزود: با بررسی و مطالعه برای ایجاد غرفه‌های جدید در پارک‌های پرتردد شهر، می‌توان از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و حمایت از محصولات بومی استفاده کرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: رفع این دغدغه باید هر چه سریعتر در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد. لازم است بازوی اجرایی برای پیگیری این موضوعات در نظر گرفته شود. وی بیان کرد: محل فروش و تولید زنان باید در مناطقی باشد که قدرت خرید مردم بالا باشد چرا که این طرح در مناطق کمتر برخوردار با شکست مواجه می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با پیشنهاد غرفه‌های خوداشتغالی ویژه بانوان موافقت کردند. حدود ۲۵۰ غرفه خوداشتغالی در ارومیه جهت بهره‌برداری وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی