آسیب های اجتماعیاجتماعیجوان و خانوادهسلامت

افتتاح نخستین مرکز تخصصی نفس در ارومیه

افتتاح نخستین مرکز تخصصی نفس

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، صبح امروز با حضور مسئولان استانی مرکز نیکوکاری نفس با هدف جلوگیری از سقط جنین در این ارومیه راه‌اندازی شد.

سیده مریم ناظمی مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی در مراسم گشایش مرکز نفس استان اظهار کرد: مرکز مردمی نفس کار خود را با محوریت سه حوزه فرهنگ‌سازی، شناسایی و حمایت برای عموم جامعه آغاز کرده است.

وی بیان کرد: با زحمات گروه‌های مردمی جمعیت و دانشکده علوم پزشکی استان مرکز مردمی «نفس» (نجات فرزندان سقط) اولین مرکز مردمی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان افتتاح شد.

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این مرکز بنا دارد از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط دارند، از آنان حمایت کنند و خانواده‌ها از کمک‌های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

ناظمی در ادامه تصریح کرد: سقط عمدی جنین که به عنوان کشتار بی سر و صدای فرزندان پیش از تولد توسط پدر و مادر صورت می‌گیرد، از دلخراش‌ترین اتفاقات زندگی بشر امروز بوده و میراث‌ ننگ‌آور جاهلیت مدرن است. به دلیل نپرداختن به ابعاد گوناگون آن، قبح این کار به اندازه کافی در جامعه شناخته نشده است.

وی عنوان کرد: بنابراین باید با فرهنگ‌سازی مردم را نسبت به این اتفاق شوم و فعل حرام و رفتار نادرست، آگاه کرد و عواقب شرعی، قانونی، اجتماعی و خانوادگی آن را برای مردم گوشزد کرد تا روند این اتفاق شوم در کشور معکوس شود.

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی عنوان شد: این مرکز در طبقه هفتم مرکز تخصصی تدبیر واقع در خیابان عمار راه‌اندازی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی