فرهنگی

ناصر طهماسب ؛ درگذشت دوبلور توانمند در سکوت خبری

فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ سیما از درگذشت ناصر طهماسب یکی از صداهای فراموش نشدنی و ماندگار دوبله خبر داد. ناصر طهماسب به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت و صدای طلایی و ماندگارش برای همیشه خاموش شد. فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ سیما خبر تلخ درگذشت دوبلور فراموش نشدنی سینما و تلویزیون را تایید کرد.

شکیبا درباره مراسم خاکسپاری بی صدا این هنرمند فقید اظهار کرد: ناصر طهماسب دو هفته پیش دچار سکته مغزی شد و در این مدت در بیمارستان بستری بود و یکم دی‌ماه درگذشت اما خانواده‌اش تمایل زیادی به انتشار اخبار این بیماری نداشتند. به همین دلیل امروز پیکر آقای طهماسب به صورت خانوادگی تشییع شد.

شکیبا درباره مراسم تشییع طهماسب تاکید کرد: طی صحبتی که با پسر ناصر طهماسب داشتم، قرار است مراسمی عمومی داشته باشیم که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ناصر طهماسب متولد 1318 در تهران، دوبلور و گوینده سینما، رادیو و تلویزیون بود.

او از قبل از انقلاب اسلامی کار خود را به عنوان دوبلور آغاز کرد، سپس سرپرستی گویندگان و مدیر دوبلاژ را بر عهده گرفت و به تدریج صدایش در مستندهای سیاسی بیشتر شنیده شد.

طهماسب فعالیت خود را به طور جدی از سال ۱۳۴۰ در سن ۲۲ سالگی به عنوان گوینده آغاز کرد و تا انقلاب ۵۷ به عنوان دوبلر در فیلم‌های ایرانی و کمتر خارجی فعالیت داشت. پس از انقلاب ۱۳۵۷ او به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان به کار خود ادامه داد و اکنون صدای او یادآور بازیگرانی مانند هارولد لوید، جک نیکلسون، دیوید جانسنو و… است.

صدای او در سریال هزار دوستان بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در نقش علی نصیریان بسیار مورد توجه قرار گرفت اما شهرت او بیشتر با سریال ارتش سری در سال ۱۳۷۱ بود. صدای او در نقش فرمانده کسلر ارتش سری و کارتون یوگی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. طهماسب در سال ۱۳۶۳ برای اولین بار در فیلم «راه دوم» بازیگری را تجربه کرد، سپس در سال ۱۳۸۵ در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» برای تلویزیون بازی کرد.
بازی در سریال کلانتر 3 در سال ۸۸ و فیلم من مادر هستم در سال ۸۹ به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله فعالیت‌های بازیگری اوست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی