دولتمجلس

درخواست مهم وزیر کشور در خصوص مهاجرین

ساماندهی اتباع خارجی

ایتوک | رئیس جمهور گفت: از وزارت کشور خواسته ایم اتباع خارجی را ساماندهی کند و بر ضرورت این کار اصرار داریم.

ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: باید ارزیابی از مجموعه ها صورت گیرد مثلا بررسی شود که چرا برخی پروژه ها زمان بر است و اکنون با نگاه تحول آفرین برای حل آن تلاش کنیم.

وی ظرفیت های موجود در ایران و شیراز را بالا دانست و افزود: برای رشد اقتصادی به دو چیز اساسی نیاز داریم یکی رشد تولید و دیگری افزایش بهره وری.

آمار تکان دهنده تعداد مهاجران افغانستانی در ایران به روایت جمهوری اسلامی/دولت تهدیدات را جدی نگرفته است/ آقای وزیر مردم نگران شهروندان غیرقانونی هستند

رئیس جمهور در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های نیروی انسانی متخصص به ویژه اساتید دانشگاه تاکید کرد و گفت: می توان برای استفاده بهینه از امکانات به ویژه در آب، خاک، صنعت و… از اقدامات دانش بنیان استفاده کرد. بخش ها.” ظرفیت‌های فوق‌الذکر فراوانی در شیراز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکانات تخصصی و نیروی انسانی کارآمد در بخش دانشگاه اشاره کرد، اما در عین حال انتظار می‌رود طرح جدیدی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند مشکلات را حل کنیم نه اینکه مشکل ایجاد کنیم، تاکید کرد: در دنیای اجرا به ویژه قانونگذاری باید منطقی باشیم و منطقی نظر بدهیم.

رئیس جمهور افزود: آبروی مردم را خدا تعیین می کند نه ما و وظیفه ما رسیدگی به امور است. انتظارات مردم از این دولت متفاوت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید با اعتماد به کسانی که دارند یعنی جوانان و جوانان کارها را جلو ببریم، تصریح کرد: صلابت کشور را شهدا و راهپیمایی های عظیم میلیونی و رهنمودهای امام و رهبری به وجود آورده اند. .

وی افزود: 300 کارخانه نیمه تعطیل در فارس افتتاح شده و یا تعداد گردشگران 5 برابر شده است که مایه مباهات است اما در عین حال فارس فرصت شغلی زیادی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگران نسخه برای کشور هستیم اما نه برای یادگیری تجربه، گفت: باید سرمایه گذاری را افزایش دهیم و باید فعالان اقتصادی را تشویق کنیم اما نباید آیین نامه و مقررات صادر کنیم بلکه مشکلات آنها را به دقت بررسی کنیم. بنابراین، ادارات باید از فعال اقتصادی استقبال کنند تا کار را تشویق کنند.

رئیسی همچنین خواستار جلوگیری از واردات بی رویه در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: از وزارت کشور خواسته ایم اتباع بیگانه را ساماندهی کند و بر ضرورت این کار اصرار داریم و البته در این سازمان باید هویت افراد مورد توجه قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی