سرگرمیسفرسفر و گردشگریفرهنگی

معرفی معروف ترین بازار‌های ارومیه

خرید برای بسیاری از مردم یک فعالیت لذت‌بخش است. خریدن می‌تواند یک راه برای بهبود حالتان و رفع استرس و نگرانی‌های روزمره باشد. همچنین، خریدن سبب ایجاد ارتباط اجتماعی و به اشتراک گذاری سوغاتی‌ها و هدایا با دیگران می‌شود. بخشی از خرید شامل تامین نیازهای روزمره و اقلام ضروری است. این نوع خریدها معمولاً به منظور تأمین مواد غذایی، لباس، لوازم خانگی و سایر ضروریات زندگی انجام می‌شود. در صورتی که به شهر دیگری سفر کنید، خرید سوغاتی‌های محلی به عنوان یک هدیه یا یادگاری به اطرافیان و دوستان نیز شایع است و می‌تواند یک راه برای نشان دادن تجربه سفر شما باشد. به طور کلی، خرید یک تجربه چند بُعدی است که از جنبه‌های مختلف احساسات و نیازهای ما را برطرف می‌کند. از این رو، بسیاری از مردم خرید را به عنوان یک فعالیتی جذاب و لذت‌بخش تجربه می‌کنند. در این مقاله، مجله خبری اختصاصی شهر ارومیه ایتوک بهترین و معروف ترین بازار های ارومیه و مراکز خرید که یکی از جاذبه های گردشگری ارومیه است، آن را به شما معرفی می‌کند.

همچنین سوغات ارومیه ازجمله: حلوای ارومیه، مسقطی، عرقیجات، آش شورباسی، صنایع دستی، نقل و …. در بازار ارومیه ارائه می شود. برای اطلاع از سوغاتی های آن کلیک نمایید.

ارومیه؛ یک مقصد گردشگری جذاب

ارومیه با آب و هوای مطبوع و خنک خود در فصل‌های گرم سال به عنوان یک مقصد جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی شناخته می‌شود. شهر ارومیه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه ارومیه و کوهستان‌های اطراف، دارای یک آب و هوای خنک و مطبوع است که در تابستان می‌تواند فراری خوبی از گرمای شهرهای دیگر باشد.

همچنین، در فصل زمستان، ارومیه با فعالیت‌های مرتبط با اسکی و ورزش‌های زمستانی، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. اسکی‌بازان ایرانی و خارجی به ارومیه سفر می‌کنند تا از تپه‌ها و کوهستان‌های پوشیده از برف و فرصت انجام اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی لذت ببرند. این شهر دارای امکانات ورزشی و پیست‌های اسکی مناسبی است که به شما اجازه می‌دهد از فعالیت‌های زمستانی لذت ببرید.

با توجه به اینکه ارومیه همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و میراث فرهنگی و تاریخی است، ترکیبی از آب و هوای مطبوع، فعالیت‌های زمستانی و دیدنی‌های گردشگری باعث می‌شود تا ارومیه به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اوقات شرعی ارومیه به این بلاگ مراجعه کنید.

چرا خرید در ارومیه خریدی با کیفیت و به صرفه است؟

 

ارومیه به عنوان یکی از شهرهای مرزی ایران از مزیت همسایگی با کشور ترکیه بهره‌برداری می‌کند و این امر سبب شده تا محصولات و اجناس خارجی با برندهای معتبر در ارومیه به راحتی قابل تهیه باشند. شهر ارومیه دارای مراکز خرید متنوعی است که به انواع سلیقه‌ها و نیازها پاسخ می‌دهند و در آنجا می‌توانید از مجتمع‌ تجاریهای لوکس تا بازارهای قدیمی با محصولات محلی استفاده کنید. به عنوان یک مسافر چند روزه یا ساکن ارومیه، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و به برخی از بازار‌های ارومیه که معروف هستند مراجعه کنید. در ادامه به شما بازار‌های شهر ارومیه را معرفی می‌کنیم:

بازار رضا ارومیه

 

بازار رضای ارومیه یکی از بازارهای معروف و پرطرفدار است. این بازار در قلب شهر و در نزدیکی ساحل دریاچه ارومیه قرار دارد. بازار رضا با معماری سنتی و زیبا، جاذبه‌ای گردشگری و تجاری مهم است.

این بازار از دوران صفویه به جای مانده و تاریخ بسیار قدیمی دارد. در بازار رضا می‌توانید به تنوعی از محصولات محلی، صنایع دستی، پوشاک، غذاهای محلی و سوغاتی‌های ارومیه دسترسی داشته باشید. همچنین، مغازه‌های مختلفی در این بازار وجود دارند که انواع کالاها و خدمات را ارائه می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنم در بازدید از ارومیه، بازار رضا ارومیه را نیز در برنامه خود قرار دهید. در آنجا می‌توانید با فروشندگان محلی در ارتباط باشید، از محصولات محلی خریداری کنید و از زیبایی معماری قدیمی بازار لذت ببرید. همچنین، امکان تجربه غذاهای محلی و سوغاتی‌های خاص ارومیه نیز در این بازار وجود دارد.

بازار رضا ارومیه یک مقصد مناسب برای تجربه فرهنگ و میراث محلی در ارومیه است و می‌تواند تجربه خرید جالبی برای شما به ارمغان بیاورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آبشار شلماش به این بلاگ مراجعه کنید.

بازار خیابان آهندوست

 

بازار خیابان آهندوست در ارومیه واقع شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پررفت‌ وآمدترین خیابان‌های مرکزی شهر شناخته می‌شود. این خیابان با تنوع فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف، به یکی از مهم‌ترین مراکز خرید ارومیه تبدیل شده است.

در بازار خیابان آهندوست می‌توانید انواع و اقسام رستوران‌های سنتی با غذاهای خوشمزه را پیدا کنید. همچنین، مغازه‌های تخصصی لوازم خانگی نیز در این خیابان وجود دارند. اگر قصد دارید جهیزیه یا لوازم خانگی خود را تهیه کنید، می‌توانید به این مغازه‌ها مراجعه کنید. اینجا ممکن است شما بتوانید سیستم‌های صوتی و تصویری، ظروف آشپزخانه و دیگر لوازم مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

بازار خیابان آهندوست به دلیل موقعیت مرکزی خود در ارومیه، به راحتی قابل دسترسی است و انواع کالاها و خدمات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بازار یک مقصد پرطرفدار برای سکانس‌های خرید و تجربه‌ی فرهنگ محلی در ارومیه است

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گردشگری ارومیه به این بلاگ مراجعه کنید.

بازار تاناکورا ارومیه

 

بازار تاناکورا ارومیه به عنوان یکی از مراکز خرید قدیمی و معروف شهر محسوب می‌شود. این بازار به عنوان بازار پوشاک پرطرفدار و قدیمی‌ترین مرکز خرید ارومیه شناخته می‌شود و حتی به عنوان یک مقصد گردشگری نیز محبوبیت دارد.

در بازار تاناکورا ارومیه می‌توانید پوشاک دست دوم اما خارجی را به راحتی تهیه کنید. این بازار بزرگترین بازار پوشاک ارومیه است و محصولاتی از برندهای معروف و خارجی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند. این محصولات شامل لوازم ورزشی، پوشاک زنانه، پوشاک بچه‌گانه، پوشاک مردانه، کیف و کفش دست دوم یا استوک می‌باشند.

بازار تاناکورا بیشتر شبیه یک بازار سنتی است و دارای چند راسته است که در طول آنها مغازه‌های مختلفی قرار دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند. راسته اول برای لباس و پوشاک در نظر گرفته شده است و محصولات مشابه در راسته‌های بعدی قرار دارند. همچنین در این بازار می‌توانید لوازم ورزشی و کیف و کفش نیز تهیه کنید. ان بازار از بهترین بازار‌های ارومیه است.

این پاساژ دارای پارکینگ روباز و سرویس بهداشتی نیز است.

بازارهای ارومیه 3

مجتمع تجاری بزرگ تورک مال ارومیه

 

تورک مال یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید ارومیه است و یک مجتمع تجاری، تفریحی بسیار بزرگ است. این مرکز خرید در سال ۱۳۹۷ با مساحتی بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع افتتاح شده است و به عنوان یک فضای بی‌نقص برای عرضه محصولات باکیفیت خارجی شناخته می‌شود.

تورک مال شامل ۵ طبقه است و بخش‌های مختلفی از جمله هایپرمارکت، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که برندهای معتبر ترک را عرضه می‌کنند، شهربازی برای کودکان، رستوران‌ها و فودکورت دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از تنوع بسیار زیادی از محصولات و خدمات مختلف در این مرکز خرید لذت ببرند. تورک مال دارای پارکینگ طبقاتی است، بنابراین شما نیازی ندارید نگران پیدا کردن جای پارک باشید. این امکان باعث راحتی بیشتر برای خریداران می‌شود.

با توجه به نوع محصولاتی که در تورک مال عرضه می‌شود و خدمات متمایزی که در اینجا ارائه می‌شود، قیمت‌ها در این مرکز خرید به طور معمول بالاتر از مراکز خرید دیگر قرار می‌گیرد. با این حال، تجربه خرید در تورک مال می‌تواند بسیار لطیف و لوکس باشد.

پاساژ برلن

 

مجتمع تجاری برلن یا پاساژ برلن در ارومیه یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید است که به عنوان مقصدی برای خرید پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش شناخته می‌شود. از توصیف شما مشخص است که اکثر فروشگاه‌های این پاساژ محصولات برند و خارجی را عرضه نمی‌کنند و بیشتر محصولاتی که در آنجا یافت می‌شوند، محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول هستند.

اگرچه ظاهر مجتمع تجاری برلن به نظر شما ممکن است مانند پاساژهای لوکس و مدرن نباشد، اما قیمت مناسب و کیفیت خوب محصولات، این پاساژ را به یک مقصد خرید مناسب در ارومیه تبدیل کرده است. برخی از مردم ترجیح می‌دهند به مراکز خرید سنتی و قدیمی‌تر مراجعه کنند، زیرا آن‌ها به دنبال قیمت مناسب و محصولات با کیفیت هستند.

همچنین، مجتمع‌های خرید قدیمی مانند برلن معمولاً بخشی از تاریخ و فرهنگ شهر را نمایان می‌کنند و تجربه خرید منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر شما به دنبال تجربه خرید متفاوت و به یادماندنی در ارومیه هستید، مراجعه به مجتمع تجاری برلن یک گزینه مناسب می‌باشد.

برای خریدی آسوده و  آشنایی با فروشگاه‌ها و بازار کفش ارومیه ، بیشتر بخوانید.

قسمت های مختلف پاساژ برلن

پاساژ برلن دارای دو طبقه برای فروشگاه‌های پوشاک می‌باشد، یک طبقه به عنوان خانه بازی مخصوص کودکان تعبیه شده است و سایر طبقات به صورت استفاده تجاری و مسکونی استفاده می‌شوند. این نکته بیانگر این است که پاساژ برلن فضایی تنوع‌پذیر و گسترده را برای مشتریان فراهم می‌کند.

اگرچه مجتمع تجاری برلن در ابعاد بزرگتری قرار ندارد، با گردش کمی در مغازه‌های پاساژ، شما می‌توانید بسیاری از نیازهای خود را پیدا کنید. این به این دلیل است که فروشگاه‌های پوشاک در دو طبقه پاساژ متمرکز شده‌اند و احتمالاً محصولات متنوعی را در این فروشگاه‌ها خواهید یافت. همچنین، با توجه به تنوع استفاده‌های تجاری و مسکونی سایر طبقات، ممکن است امکان دسترسی به خدمات و محصولات مختلف در دسترس شما قرار بگیرد.

پاساژ امیر کبیر

 

پاساژ امیرکبیر در ارومیه یکی از مراکز خرید محبوب است که در مکانی مرکزی و در یکی از خیابان‌های پرتردد واقع شده است. این پاساژ سه طبقه بوده و فروشگاه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. در طبقات مختلف پاساژ امیرکبیر، می‌توانید فروشگاه‌های لباس، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های موسیقی و فیلم و سایر فروشگاه‌های مشابه را پیدا کنید. همچنین، طبقه زیرهمکف پاساژ شامل یک حوض بزرگ با تزئینات گل و گیاه است که می‌تواند برای شما تجربه‌ای دیدنی باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم پاساژ امیرکبیر، دسترسی آسان آن به مناطق مختلف شهر است. با واقع شدن در مرکز شهر و در خیابان خیام، این پاساژ به شما امکان می‌دهد به راحتی به سایر مناطق و مراکز شهری دسترسی پیدا کنید.

در مورد پارکینگ، با توجه به مکان مرکزی پاساژ و کمبود جای پارک در اطراف آن، بهتر است از پارکینگ‌های عمومی محله‌های اطراف استفاده کنید.

بازار بزرگ ارومیه

بازار ارومیه به عنوان یکی از بازارهای سنتی و قدیمی شهر، یک جاذبه تاریخی و گردشگری مهم است. این بازار از دوران صفویه به جای مانده است و با معماری زیبا و ساده‌ای که شامل نمای گنبدی شکل، سراها و تیمچه‌های فراوان است، زیبایی خاصی به خود می‌بخشد.

مساحت بازار ارومیه حدود ۶۰ هزار مترمربع است و شامل راسته‌ها و سراهای مختلفی است که توسط دالان‌ها به هم متصل شده‌اند. این بازار روزانه هدف خرید و بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران است.

در بازارچه ارومیه، می‌توانید بازار فرش‌های دستباف، بازار عطاران با تنوع بوی ادویه‌جات، بازار طلافروشان با جواهرات زیبا و دیگر بازارها را که هر یک با محصولات متفاوت خودشان دارند، پیدا کنید. هر یک از این بازارها تجربه‌ای یکتا و متفاوت از خرید برای شما به ارمغان می‌آورند.

پیشنهاد می‌کنم اگر به ارومیه سفر کرده‌اید، این بازار قدیمی و تاریخی را برای تجربه خرید خاصی از دست ندهید. با قدم زدن در سراها و تماشای تیمچه‌های قدیمی، لذت خرید و دیدن جاذبه‌های تاریخی بازار را تجربه کنید.

بازار ارومیه
بازار های ارومیه تنوعی از محصولات را دارد

مرکز خرید پاکو ارومیه

اگر به دنبال یک مرکز خرید مقرون به صرفه و مناسب در ارومیه هستید که بتواند نیازهای خانواده شما را به خوبی پوشش دهد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از پاساژ پاکو ارومیه دیدن فرمایید. مرکز خرید پاکو از جمله تازه‌های این عرصه در ارومیه است. اگر دلتان هوای خریدتراپی کرده‌ است حتماً به این پاساژ سر بزنید. این مرکز خرید، با داشتن امکاناتی از جمله رستوران و کافی شاپ مکانی مناسب برای تفریح نیز به شمار می‌رود. موقعیت مکانی پاساژ پاکو ارومیه واقع در خیابان شمالی، کوی اول آن را به یکی از مراکز با دسترسی آسان تبدیل کرده است که تجربه خوبی از خرید را در سه طبقه برای شما به ارمغان می‌آورد. در طبقات مختلف این پاساژ می‌توانید به خرید لوازم آرایش، پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و… بپردازید. اگر شما نیز از آن دسته خریدارانی هستید که به دنبال خرید محصولات وارداتی هستند، مرکز خرید پاکو می‌تواند نیازهای شما را به خوبی پاسخ دهد.

به عنوان یک بازدید کننده در هر فصلی می‌توانید از جوایز ویژه، تخفیفات و رویدادهای فصلی این مرکز تجاری بزرگ بهره ببرید. در صورتی که می‌خواهد در مدت زمانی حدود 2 تا 3 ساعت به بهترین تجربه خرید برسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مرکز خرید پاکو ارومیه را در لیست خود قرار دهید.

درباره بازارچه ارومیه بیشتر بخوانید…

بازارچه برلیان ارومیه

تجربه بازدید از مکانی مانند پاساژ پاکو ارومیه می‌تواند برای هر کدام از ما هیجان انگیز باشد؛ اما گاهی اوقات افراد ممکن است نیازمند تجربه سنتی‌تری از خرید باشند و حتی بنا به دلایل شخصی خرید از مراکز کوچک‌تر را ترجیح دهند. اگر شما نیز یکی از همین افراد هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم از بازارچه برلیان ارومیه دیدن فرمایید. این پاساژ تاریخی و مهم در خیابان امام شهر ارومیه واقع شده است که دسترسی خوبی را به گردشگران و مردم محلی می‌دهد.

بازارچه برلیان ارومیه از جمله قدیمی‌ترین مراکز تجاری شهر و حتی جزو بناهای قدیمی ارومیه است. این پاساژ پنج طبقه دارد که در حال حاضر تنها سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول آن فعال می‌باشد. علت فعال نبودن طبقات فوقانی این مجتمع نیز وجود راه‌پله‌های تنگ و کوچک و همینطور عدم امکان نصب پله برقی برای دسترسی بهتر به طبقات بالایی است. با وجود این مسئله، سه طبقه فعال این مجتمع بین مردم بسیار محبوب هستند.

در طبقه زیرزمین این بازارچه، محصولاتی مانند نقره‌جات، عینک و همچنین کالاهای پزشکی مانند روپوش پزشک و پرستار به فروش می‌رسد. شاید برای شما جالب باشد بدانید، این بازارچه به عنوان پاساژ عینک فروشی‌ها نیز بین مردم محلی معروف است؛ علت این مسئله به طبقه همکف این پاساژ برمی‌گردد که بیشتر واحدهای تجاری آن را فروشگاه‌های عینک تصاحب کرده‌اند. با وجود اینکه عینک و نقره‌جات از جمله کالاهای اساسی به شمار می‌روند که در این پاساژ به فروش می‌رسند؛ اما در پاساژ برلیان ارومیه مغازه‌های فروش عطر و ادکلن و همینطور کلوب‌های فیلم نیز جایگاه ویژه خود را دارند. اگر به عنوان یک گردشگر از ارومیه دیدن می‌کنید، بازدید از این پاساژ قدیمی و ارزشمند را در اولویت خود قرار دهید.

مجله خبری ایتوک؛ منبعی قابل اعتماد

مجله خبری ایتوک منبعی قابل اعتماد و مفید برای معرفی و آشنایی با مراکز گردشگری ایران است. اطلاعاتی که این مجله درباره مسیرها، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، موزه‌ها، مناطق مذهبی و مراکز خرید ارائه می‌دهد، می‌تواند به مسافران نقش راهنما و مشاوره‌دهنده را ایفا کند. همچنین، اعتبار و قابلیت اطمینان ایتوک به عنوان یک منبع معتبر، می‌تواند به مسافران کمک کند تا تصمیمات بهتری درباره سفرهایشان بگیرند و به بهترین شکل ممکن از تجربه گردشگری خود در ایران بهره‌برداری کنند.

جمع بندی

ارومیه یکی از شهرهای بزرگ و مهم ایران است که دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است. این شهر با موقعیت جغرافیایی خاص خود و وجود دریاچه ارومیه، جاذبه‌های گردشگری متنوعی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

بازارهای ارومیه و مراکز خرید آن نقش مهمی در جذب گردشگران و فراهم کردن فضای تجاری برای ساکنان شهر دارند. از بازارهای سنتی و بازار سرپوشیده با معماری زیبا و محصولات محلی گرفته تا مراکز خرید مدرن و لوکس، ارومیه انواع گزینه‌ها را برای خریداران فراهم می‌کند.

بازار های شهر ارومیه و مجتمع تجاری های آن را به شما معرفی کردیم. البته این موارد برخی از مراکز خرید اورمیه است اما ما بهترین بازار‌های ارومیه و بازار‌های اصلی شهر ارومیه را به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول

ارزان ترین مرکز خرید در ارومیه کدام است؟

مجتمع تجاری برلن، مجتمع تجاری امیر‌کبیر، پاساژ پاکو، مجتمع تجاری کیف و کفش رضا، پاساژ تاناکورا و بازارچه مرزی سرو، انواع محصولات را از جمله لباس، کفش، لوازم خانگی و سایر اجناس را دارند. با حضور در این مراکز خرید، امکان دارد که تنوع بیشتری در محصولات و قیمت‌ها را مشاهده کنید و در نهایت خریدهایی را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه انجام دهید.

لوکس ترین و گران ترین مرکز خرید ارومیه کجاست؟

لوکس‌ترین مرکز خرید ارومیه مجتمع تجاری تورک مال است. ، قیمت‌ها در این مرکز خرید به طور معمول بالاتر از مراکز خرید دیگر قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی