اخبار داغ روزسیاسی

خبری نیست که نیست ( سالگرد مهسا امینی )

فتنه زن، زندگی، آزادی

به گزارش گروه سیاسی مجله خبری ایتوک؛ ۲۵ شهریور سال گذشته بود که انتشار خبر فوت دختر جوانی به نام مهسا امینی در یک مرکز نظارت پلیس در تهران بهانه‌ای شد برای آغاز اغتشاشات.

پیش از شروع اغتشاشات انتشار برخی ویدئوها از رفتارهای مأموران گشت ارشاد در نقاط مختلف کشور به‌صورت برجسته در رسانه‌های اصلاح‌طلب و معاندین منتشر می‌شد و تحلیل‌هایی که درباره این باره به طور مرتب از اتاق‌های فکر ضد نظام بیرون می‌آمد افکار عمومی را به سمت اعتراضات گسترده سوق داده بود؛ درست مثل همین چند روز اخیر که باز هم رسانه‌های اصلاح‌طلب و زرد خبرهایی با موضوع قتل بانوان در نقاط مختل کشور را با آب‌وتاب خاصی برجسته‌سازی می‌کنند تا شاید دوباره کالبد گوساله سامری زن؛ زندگی، آزادی را زنده کنند.

اعتراضات خیلی زود تبدیل به اغتشاش شد و با ورود رسانه‌های معاند و اظهارنظرهای مقامات سیاسی امنیتی اتحادیه اروپا و کاخ سفید معلوم شد که حوادث اخیر در حال هدایت توسط سرویس‌های خارجی است درست مثل اتفاقات سال‌های پیش از آن.

هر چند می‌شد حدس زد دوباره دشمن دنبال کشته‌سازی برای تحریک مردم به‌ویژه جوانان است و این بار حساب ویژه‌ای روی بانوان بازکرده است اما شاید کمتر تحلیل‌گری حدس می‌زد درجه خشونت در این اغتشاشات آن‌قدر بالا خواهد رفت که تعداد قابل‌توجهی از نیروهای انتظامی، نظامی و بسیجی و حتی روحانی قربانی آن شوند.
با ورود مسلحانه عناصر منافقین در مرکز کشور و در شهرهای کردنشین توسط گروهک‌هایی مثل کومله و دمکرات اغتشاشات وارد فاز تازه‌ای شده بود. اتفاقات آن‌قدر داشت سریع پیش می‌رفت که گویی طراحان آن قصد داشتند فرصت هرگونه تصمیم‌گیری و عکس‌العمل را از تصمیم‌گیران نظام سلب کنند و خیلی سریع وارد جنگ شهری و در نهایت تجزیه ایران شوند.
این اغتشاشات با همه هزینه‌های جانی و مالی که به مردم و کشور تحمیل کرد؛ باعث شد یکی از زمینه‌های جدی تهدید کشور شناسایی و منهدم شود. تلاش‌های بی‌سابقه شاخه‌های نظامی و فرهنگی گروهک‌های تروریستی مثل کومله و دمکرات که در برخی شهرهای شمال غرب کشور از جمله استان آذربایجان غربی دست به کشته‌سازی و سازمان‌دهی اغتشاشات می‌زدند و در رسانه‌های وابسته خود علناً از نقششان در هدایت اغتشاشات کشور پرده بر می‌داشتند باعث شد تا در نهایت سپاه باهدف قراردادن مقرهای آنها آرام‌آرام آتش فتنه را خاموش و چشم شیطان را کور کند. در واقع بعد از موشک‌باران مقرهای تروریستی در شمال عراق بود که شیرازه کومله و دمکرات از هم پاشید و آنها انتظار نداشتند بعد از ماه‌ها درگیری نظام با اغتشاشات آنها تمرکز لازم برای رصد، شناسایی و هدف قراردادن مقرهای تروریستی در ارتفاعات کردستان عراق را داشته باشند.

نوشته های مشابه

از طرف دیگر حضور مردم در صحنه و مدیریت اعتراضات به نفع کشور و روشنگری‌هایی که توسط رسانه‌های داخلی به‌ویژه رسانه‌های محلی انجام شد یکی دیگر از عواملی بود باعث ریزش بدنه اغتشاشگران شد و بعدازاین مرحله بود که سلبریتی‌های خائن فرار از ایران را در دستور کارشان قرار دادند و آنهایی هم که ماندند هزینه ندانم‌کاری‌هایشان را پرداختند.

امروز در سالگرد اغتشاشات قرار داریم و نه‌تنها هیچ خبری از شروع دوباره اغتشاشات نیست؛ بلکه نشانه‌هایی هست که اثبات می‌کند این بار نظام دست برتر را برای برخورد پیش‌دستانه در اختیار دارد. اخراج گروهک‌های تروریستی از نوار مرزی ایران، خلع سلاح و اسکان آنها در اردوگاهی تحت نظارت سازمان ملل و سپس اخراج کامل از عراق که به خواست و فشار جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است یکی از دقیق‌ترین اقداماتی است که نظام در طول این چهار دهه اتخاذ کرده است و بعید به نظر می‌رسد از این به بعد شاهد جولان تروریست‌های در شهرهای مرزی باشیم چه برسد به اینکه بخواهند اغتشاشات یا گروه‌های ترور را سازماندهی کنند.

گروهک‌های تروریستی کردی در سال‌های اخیر خودشان را منجی مردم کرد نشان داده بودند و متأسفانه عدم افشای ماهیت تروریستی آنها توسط نخبگان کرد و علما باعث شده بود تا در میان برخی قشرها برای خود دست و پایی باز کنند؛ اما همین اغتشاشات و ترورهایی که علیه مردم عادی و بزرگان کرد در برخی شهرها انجام گرفت ماهیت این گروهک‌ها را برای جوانان کرد آشکار کرد ضمن اینکه حضور بی‌سابقه کردها در موکب‌های خدمت‌رسانی اربعین حسینی به‌ویژه در ارومیه و پیرانشهر نشان داد مسئله قومیت در آذربایجان غربی جزو دغدغه‌های اساسی مردم نیست و همه مردم حول محور دین اسلام زیر پرچم امام حسین و ولایت امام خامنه‌ای به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی در حال حرکت‌اند.

به‌طورقطع نه‌تنها امروز هیچ اتفاقی در شهرهای استان آذربایجان غربی نخواهد افتاد؛ بلکه در روزها و ماه‌های آینده هم فتنه زن، زندگی و آزادی توانایی یارگیری از بدنه مردم را نخواهد داشت. جریان فتنه به‌خوبی می‌داند این بار هم در سازماندهی علیه نظام مردمی اسلامی شکست‌خورده است و باتوجه‌به تکرار این شکست‌ها در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و سال گذشته بعید نیست برای انتقام از مردم دست به ترورهای کور به سبک منافقین در دهه ۶۰ بزند.

اتحاد مردم آذربایجان غربی حول مشترکات دینی و فرهنگی نه‌تنها امنیت پایدار در منطقه را ارتقا می‌دهد؛ بلکه با ریشه‌کن‌شدن منافقین و مزاحمین؛ زمینه رشد و توسعه پایدار و گشایش‌های اقتصادی در استان آذربایجان غربی توسط خود مردم و بخش خصوصی پدیدار می‌شود.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی