فرهنگی

روح‌الله حضرت‌پور: نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

روح الله حضرت پور طلاتپه در بهمن‌ماه ۱۳۶۲از اشخاص معروف در ارومیه می باشد. فرزند شهید محمد علی طلاتپه و فرزند حاج محمد حضرت‌پور عضو شورا و شهردار موفق ارومیه و از بنیان‌گذاران جریان آبادگران در اورمیه است.

به نقل از مجله خبری ایتوک حضرت پور از چهره‌های سیاسی جریان اصولگرا  می‌شناسند. او نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده‌ی دوره‌ی دهم از حوزه‌ی انتخابیه ارومیه در استان آذربایجان غربی است.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بدست آوردن ۲۰۹٬۷۰۵ رای از مجموع ۳۵۴٬۱۰ رای معادل ۶۲٫۱۸٪ درصد آرا در دور دوم انتخابات به عنوان نفر دوم به همراه سید هادی بهادری به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. همچنین دکتر محسن امامی نماینده دوره یازدهم ارومیه می باشد.

در تاریخ 16 فروردین 1402 و در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی، با اجماع نظر نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان، روح‌الله حضرت‌پور به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

او با حمایت جریان آبادگران به شورای شهر ارومیه با ۵۶۰۰۰ رای وارد شد. او در دوره دهم با ۲۰۹۷۰۵ در کنار بهادری و بخاطر دو قطبی شدن شدید قومی با شعار (آذربایجان یاتما دور) راهی مجلس شد و در دوره یازدهم با ۸۶۴۳۶ با وجود حمایت ضمنی و نسبی حاج نادر قاضی‌پور به عنوان نفر دوم راهی مجلس شد .

روح الله حضرت پور

نادر قاضی پور یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره دهم ارومیه می باشد. برای اطلاع بیستر کلیک نمایید.

در دوسال اخیر و با رقوع رویدادها و اتفاقات بسیار، پروسه مبارزه با فساد در مجموعه مدیریت شهری ارومیه و دستگیری و برکناری طیف عظیمی از اختلال‌گران در این‌ مجموعه و عزل و برکناری شهردار وقت (پدر خوانده) باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی شده است .

اخیرا و با احتمال دو قطبی شدن فضای انتخاباتی و حمایت اطرافیان و حامیان محکومین مجموعه مدیریت شهری، و نیز احتمال حمایت استاندار از امیدواری‌های ایشان می‌باشد.

در کارنامه روح‌الله حضرت‌پور چهار سال عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درج شده است.

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده ارومیه در مجلس ، در نشست علنی ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق میان‌دستور خود ایراد کرد :

«حال ایران، ایران همه گروه‌ها تفکر‌ها و اقوام و اقلیت‌ها است، ایران عزیز سرزمین غنی است که نباید از نخبگان، جوانان امیدوار سرشار از سازند خالی شود، ایران متعلق به همه است و کسی نمی‌تواند شهروند ایرانی را به واسطه عقاید و دیدگاه هایش به مهاجرت مجبور کند. ایران در رگهایش خون هزاران شهید، حاج قاسم و باکری را در خود جا داده و کسی اجازه ندارد دختران و پسران ایرانی که ثمره ۴۴ سال انقلاب هستند را از آینده این کشور نا امید کند من به فردای ایران، ایرانی آباد، پیشرفته و سرافراز ایمان دارم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی